Dit keer deel ik het recept van een luchtige perzikcake met jullie. Ideaal voor zondagmiddag visite en in een handomdraai op tafel. Hou je niet van perziken? Niet getreurd. Deze cake is ook ontzettend lekker met een andere fruitsoort. Benieuwd naar het recept? Lees snel verder!

Benodigdheden

pz2

  • 200 gram bloem
  • 4 eieren
  • 200 ml zonnebloemolie
  • 150 gram suiker
  • 2 theelepels bakpoeder
  • 1 blik perziken
  • Poedersuiker om te bestrooien.
  • 1 springvorm of taartblik
pz3 Verwarm de oven voor op 180 graden. Voeg daarna de eieren bij de suiker en mix deze op de hoogste stond voor ongeveer vijf minuten. Voeg daarna al mixend voorzichtig de olie bij het beslag.
pz4
Wanneer het mengsel een beetje luchtig is geworden is het tijd om de droge ingrediënten toe te voegen. Mix het bakpoeder door de bloem en roer goed door. Voeg het daarna toe aan het eimengsel en mix opnieuw op de hoogste stand voor ongeveer vijf minuten.
pz5
Snijd daarna de perziken in plakjes en bekleed een springvorm met bakpapier. Ik vind dit zelf erg makkelijk. Het scheelt namelijk invetten en je hebt hem na het bakken zo uit de vorm. Mocht je geen bakpapier in huis hebben, dan kun je de vorm zoals gewoonlijk invetten met een beetje boter. Schenk het beslag in de springvorm en verdeel hierover de plakjes perzik. Ik doe het zelf op deze manier omdat ik het er heel mooi uit vind zien. Wil je iets anders? Leef je uit zou ik zeggen!
pz6
Daarna is het tijd om de cake af te bakken. Dit doe je op 180 graden voor ongeveer 50-60 minuten. Zelf begin ik altijd op 55 minuten. Daarna controleer ik of de cake gaar is door een prikkertje in het midden te steken. Wanneer deze er droog uit komt is ‘ie gaar. Laat de cake ongeveer een half uurtje afkoelen voordat je ‘m bestrooid met poedersuiker. Als de cake nog te warm is zal dit direct smelten.
pz7

Enjoy!

